پروازی به بلندای آسمان

شما به اختیار خود از زمین بلند میشود و به اجبار باید بنشینید

                                فرود اضطراری بوئینگ 707 در فرودگاه اهواز
 
 
صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 707 شرکت هواپیمایی ساها به دلیل بروز نقص فنی در یکی از موتورها در فرودگاه اهواز فرود اضطراری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 707 شرکت هواپیمایی ساها به شماره پرواز 124 که قصد داشت مسافران را از اهواز به تهران منتقل کند، 10 دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه اهواز یکی از موتورهای آن دچار نقص فنی و هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز با تائید این خبر به مهر گفت: ساعت 9 و 40 دقیقه امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 707 از فرودگاه اهواز پرواز کرد که پس از 10 دقیقه پرواز و به دلیل نقص فنی در یکی از موتورهای هواپیما به این فرودگاه بازگشت.

رضا جعفرزاده با بیان اینکه هواپیمای بوئینگ 707 شرکت هواپیمایی ساها 174 مسافر داشت، افزود: هیچ آسیبی به مسافران این پرواز وارد نشده است.

وی تصریح کرد به شرکت هواپیمایی ساها توصیه شده است که هر چه سریعتر نسبت به هواپیمای جایگزین برای این پرواز اقدام کند.
 
 
نوشته شده در سه شنبه سیزدهم مرداد 1388ساعت 11:22 توسط آستیاژ| |

نام اولیه کارخانه در سال تاسیس یعنی 1916 _ PACIFIC AERO PRPDUCTS بود و دو سال بعد به بوئینگ تبدیل شد.بیل بوئینگ یک کارخانه چوب بری داشت ولی به پرواز خیلی

علاقه مند بود و به این ترتیب موسسه بزرگترین هوافضایی صنعتی جهان شد.کارخانه جات بوئینگ جمعا 234.000 کارمند و کارگر داشته و سه مرکز عمده آن کارخانه اورت در ایالت واشنگتن است که بوئینگ های بدنه پهن 777.747.767 را می سازد و دیگری کارخانه تاکنوما در ایالت واشنگتون که بوئینگ های 757.737 را می سازد و کارخانه سوم در شهر دیچیتای ایالت کانزاس قطعات بدنه را برای دو کارخانه فوق می سازد.تورهای بوئینگ فقط در کارخانه اورت اجرا می شود که در ضمن بزرگترین

نیز میباشد.ساختمان تولید بوئینگ های 747.777.767 را شاید بتوان بزرگترین ساختمان صنعتی جهان یا بزرگترین فضای یک پارچه سریسته جهان نامید.حجم این ساختمان 13.2 میلیون متر مکعب می باسد و مساحت آن 1.3  میلیون متر مربع که در داخل آن می توانید 74 زمین زمین فوتبال آمریکایی و یا 911 زمین بسکت بال و یا کلیه( دیزنی لند ) و کلیه پارکینگ های وابسته اش را جای دهید.

تولید کل کارخانه در حدود 12 فروند 777.747.767 در ماه میباشد و کارخانه تاکوما نیز در حدود 20 فروند بوئینگهای 737 و 757 (خدا خط تولیدش را بیامورزد) تولید می نماید.بنابراین اگر همه چیز خوب پیش رود امسال این کارخانه بیش از 360 هواپیما خواهد ساخت که حدود 80 فروند بیشتر از سال قبل میباشد که حاکی از بازار خوب هواپیما
است.مجموعا 60 خلبان برای این شرکت کار می کنند که 5 نفر خلبان جت های خصوصی شرکت  و 55 نفر خلبان آزمایشی می باشند که از این عده 5 نفر زن هستند.
.بوئينگ767 با ظرفيت حداکثر 350 نفر و قيمت پايه 80 ميليون دلار که مي تواند تا 107 ميليون دلار بالا برود.بوئينگ 777 با ظرفيت حداکثر 440 نفر و قيمت بين1۲۵ تا 150 ميليون دلار و بوئينگ 747 با قيمت بين 150 تا 185 ميليون دلار و ظرفيت حداکثر در حدود 568 نفر.براي خريد هواپيما خريدار بايد يک سوم قيمت آن را در شروع قرار داد يک سوم را در اواسط ساخت و يک سوم را در زمان تحويل بپردازد.هواپيما ها در محل کارخانه بوئينگ تحويل داده شده و خلبانان خريدار موظف به بردن هواپيما از فرودگاه بوئينگ
مي باشند.

براي هر هواپيما پس از پايان مونتاژ و قبل از رنگ آميزي آزمايش فشار فشار هوا مي شود که پس از دميدن هوا به داخل کابين و افزايش فشار ده ها کارگر کارخانه با قلم رنگ زني و سطل آب و صابون کف صابون را در محل درزها ماليده و منتظر مي شوند که ببينند آيا باد از جايي خالي مي شود يا خير.درست به همان طريق که تيوپ دوچرخه و يا ماشين پنچرگيري مي شود.

پس از اتمام اين آزمايش هواپيما از اين کارخانه به کاخانه ديگري که محل رنگرزي است برده مي شود و طي هشت مرحله هواپيما رنگ مي خورد .در اول مراحل با توليد شارژ منفي در بدنه و شارژ مثبت در رنگ محيطي به وجود مي آيد که رنگ مانند مغناطيس جذب بدنه مي شود .سپس هواپيما به محيط بيرون برده مي شود و سوختگيري مي شود و آزمايش هاي نشت بنزين در آن انجام مي شود
آخرين آزمايش بوئينگ قبل از تحويل هواپيما يکي B1 و ديگري C1 است.B1 به مدت 2 ساعت و توسط خلبانان بوئينگ انجام مي شود و B اول نام بوئينگ است و پرواز C1 يا  CUSTOMER خريدار توسط خلبان خريدار به مدت 3 ساعت قبل از تحويل انجام مي شود.در قسمتي از کارخانه يک برش 1 متري از بدنه يک بوئينگ 747 که 25 سال پرواز کرده و سپس توسط کارخانه بوئينگ براي آزمايشات فرسودگي خريداري شده ديده مي شود. اين برش متعلق به قسمت دو طبقه يعني جلوي هواپيما بوده و مي توانيد در آن صندلي هاي بالا و پايين و قسمت بار و غيره را آن مشاهده نمائيد.کارخانجات بوئينگ علاوه بر هواپيماهاي بازرگاني هليکوپتر هاي دو موتوره شينوک و هواپيماهاي عمود پرواز نيز مي سازد.در هواپيماهاي بازرگاني معمولا از موتورهاي جنرال الکتريک يا پرت و ويتني و يا رولزرويس بسته به سفارش خريدار استفاده مي شود.

بوئينگ 747 روزانه 42 درصد تمام محموله هاي باري جهان را حمل مي نمايد و بوئينگ هاي 737 روزانه بيشترين تعداد افراد بشر را از يک نقطه به نقطه ديگر مي برند.بوئينگ 777 با طول هفتاد متر در حال حاضر کشيده ترين بدنه را در هواپيما هاي اين شرکت دارد و بوئيگ 747 با بال 70 متري خود پهنترين بال هواپيما را دارا مي باشد.حداکثر وزن پروازي را بوئينک 747 با 400 تن دارا مي باشد و حداکثر برد پروازي نيز متعلق به همين هواپيما به 350/13 کيلومتر مي باشد و حداکثر سرعت در ميان هواپيماهاي بوئينگ متعلق به 777 با سرعت 940 کيلومتر در ساعت است.

پايان

تصاویر


 


 

نوشته شده در چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت 1388ساعت 20:35 توسط آستیاژ| |